Neopets Orange Chia

Monday, October 24, 2011

Bersyukurlah~

Selamat berhari Isnin! :)

Hari ni Iqa nak cakap sal sesuatu. Sesuatu? Macam berat je kan dengar? Takdelah berat pun. simple je. :)
Tadi Iqa online FB banyak jumpa gambar yang cakap pasal berbezaan llaki pempuan law bab cintan cintun ni. Memang banyak beza. Sejauh mana beza tu? Tu kita kaji kemudian la ea.

Kadang2 , perbuatan yang sama membawa pemikiran yang berlainan bagi kedua-dua jenis umat ni. Itu membuatkan kadang2 si pempuan salah faham kat llaki, dan sebaliknya.

Lagi satu, berdasarkan dari pengalaman sebagai pempuan la kan, kita biasa guna bahasa terbalik kat lelaki kan? Pastu dorang ingat betol2. Haih.. Dunia..dunia.. :)

Berkaitan dengan bersyukur ni... kita seharusnya bersyukur macamna dengan orang yang kita sayangi tu. Terimalah dia dengan seadanya. Perempuan-perempuan paling sakit hati bila orang yang dia sayang tipu bulat2 besegi-segi kat dia. Kalau tak pernah sayang kat pempuan tu, janganlah cuba bagi harapan kat dia sampai dia sayang kat awak. Kan?

Situasi cenggini Iqa pernah kena. Opss.. Hehe. Mula2 Iqa tak suka pun orang tu.. Dia yang lebih2, last Iqa kena balik. Tapi orang tu dah ada yang lain. Kan dah gigit jari. Iqa gelar dia Angry Bird Merahh. Sebab dia ada moto RXZ merah. :)
Kecewa la jgk dia tak sayang kita lagi kan. Tapi apa yang penting ada yang lagi sayang kita, dan kita sewajibnya sayang Dia lebih2. Yang Maha Esa.

Oke lah. Itu jelah Iqa nak tulis hari ni. Take care u all.

Ni gamba Iqa tgh boring2 ni kat kelas seni. Tak caye cube tengok belakang tu. Banyak lukisan~ :D

No comments:

Post a Comment