Neopets Orange Chia

Monday, January 9, 2012

Talam Bermuka-Muka


Kali ni Iqa nak cite sal talam yang bermuka-muka. Maksud Iqa sebenarnya talam dua muka. Tapi ni yang telebih dari dua muka jadi kita panggil talam bermuka-muka. Korang penah tak jadi macamni? Iqa pernah. Jujur takk? Jujur takk? Hehe

Orang cakap jadi talam 2 muka ni tak lok kan? Tapi ade situasi2 tertentu kita perlu untuk jadikk macamni. Lagi2 situasi yang kita perlu untuk menangkan kedua-dua belah pihak. 

Macam satu situasi ni. Kawan kita dua orang ni begaduh sakan. Siap baling2 cawan sudu lagikk kat dapur rumah. Pas tu kita yang kat tengah ni macamne?
Yang baling cawan datang kat kita cakap dia salah. Pastu yang baling sudu cakap si cawan salah.

Bila fikirkan gini, terpaksalahh kita buat2 muka sokong dua2. Bila si cawan cakap bla3, kita sokong. Bila sudu cakap potpet2 kita angguk2.

Nak jaga hati kawan lahh katakan, kita pun secara tak sengajanya jadik talam bermuka-muka.
Situasi ni Iqa aseny alami sekarang ni. Hmm. Nak tanak iye2 jelahh bila sorang cakap cenggitu sorang cakap cenggini. Almaklumlah nak jaga hati kawan. Kalau taknak tak kawan. Huu

Tapi sepandai2 tupai lompat last2 turun tanah jugak. Kita bermuka2 ngan orang pastu last2 kantoi. Kan dah susah. 


So, penamatnye, pandai2 lahh kita jadi talam. Kang talam terbelah dua sapa gak yang susah. Awak jugak yg susah. Sekian. :)

*hari ni saja highlight font jadi besar cket. buang tebiat. hahah

No comments:

Post a Comment