Neopets Orange Chia

Monday, November 14, 2011

Peperikasaan? Apa tu?


" Exam? Apa tu? Tak pernah dengar pun. Sejenis binatang ke? Tak pun makanan? "


Ha, tu salah satu dialog yang Iqa slalu cakap atau dengar bila dekat2 nak exam. Selalunya orang2 yang tak ready exam je cakap cenggini. Hehe

Sempena nak peperiksaan ni, Iqa nak cakap sal benda alah ni. Iqa sebenarnya taklah takut sangat dengan exam ni puun. Kalau masa Iqa kecik2, Iqa lagi tunggu exam ni. Sebabnya, slalu exam Iqa dapat nombor 1 dulu dalam kelas. Pas tu nanti penyampaian hadiah dapat lah hadiah. :D

Masa exam ni, macam2 keadaan yang kita dapat tengok. Ada yang stress, ada yang buat tak tau je macam Iqa, ada jugak yang masa exam ni lah excited terlebih2 sebab tak lama pas tu cuti. Hehe.

Jadi, nasihat untuk diri Iqa sendiri dan anda2 semua, jangan la stress2 masa ni. Tak elok. Macam2 boleh jadi kalau stress. Benda yang tak pernah kita buat pun kita nak buat. Kan dah buang masa. Pastikan kita dah bersedia dari segi fizikal mental. Cukup tidur pun mesti. T exam ngantok, tertidur.. then tak habis jawab soklan. Bahaya.

Sempena SPM dah nak start, Iqa ucapkan gudluck kepada semua calon2 SPM, especially adik Iqa si Muizz yang nak dok SPM tu. Buat betol2. :)


Adik Iqa, Muizz

No comments:

Post a Comment