Neopets Orange Chia

Friday, December 16, 2011

Siapa Yang Paling Berani



Pada suatu hari, Batman, Flashman, dan semua superhero di dunia ini telah membuat pertandingan "Superhero Yang Paling Berani". Setibanya hari untuk menentukan pemenang superhero yang paling berani telah tiba, mereka pun telah menunjukkan bukti keberanian mereka masing-masing.
Berikut merupakan dialog beberapa superhero yang bertanding untuk mendapatkan gelaran "Superhero Paling Berani Di Alam Semesta".



Batman : Antara semua supoerhero di dunia ini akulah yang paling berani!

Spiderman : Kenapa pulak ko paling berani???

Batman : Sebab aku boleh lawan musuh yang berbagai-bagai! Dan selalunya aku menang!

Spiderman : Alah, itu je? Aku lagi berani. Aku boleh panjat-panjat bagunan dengan tali aku ni je. Ko ade?? Tengok ni!



Lalu datanglah Superman mencelah perbalahan mereka.

Superman : Alah, rileksla bro.. Ak lagi berani dari korang semua. 

Batman : Apa yang kau berani sangat tu? Aku tengok ko takde apa2 pun. Berlagak kuat je lebih. Kontrol macho la konon.

Superman : Nak tau? Hari2 kau tengok keberanian aku tu. Tengok suit aku jelah. Aku berani apa. *Superman maksudkan pakaiannya yang sepatutnya pakai di dalam dipakainya di luar.



Batman : Hahaha. Itu? (sambil tunjuk ke arah seluar Superman ) Aku pun macam kau lah. Tengok!

Superman : Tapi kau kurang berani dari aku sebab ko pakai topeng. Aku tak! Aku tunjuk muka aku. Kau malu tunjuk muka kau.

Spiderman : Hey korang berdua. Kalau bab dedah2 ni tu tengok, awek tu lagi dedah. Seksi tu. Pewwit! *tunjuk Superwoman

Batman : Alah, perempuan. Biasalah pakai macamtu. Normal je orang tengok. Dari pakai tuuut kat luar? Mana ada orang lain buat.

Tiba-tiba, datang seorang budak kecil yang mereka tidak kenali. Sebenarnya budak kecil itu datang untuk melihat Wonder Woman. Setelah itu, dia datang pula ke arah mereka bertiga tadi. Budak itu sebenarnya juga menyertai pertandingan ini. 

Budak lelaki : Hai abang2 semua. Saya salah seorang peserta pertandingan ini. 

Superman : Kau? Kau orang biasa saja. Aku tengok kau tiada apa2 kuasa pun. Kami semua tidak pernah mendengar nama kau pun. Apa lagi kenal. Hahaha! *gelak jahat

Budak lelaki : Saya superhero kanak2. Saya memang tiada kuasa apa. Tapi saya rasa saya layak menang berbanding abang2 semua.

Salah seorang dari mereka pun bertanya, "apa yang kamu berani wahai budak yang lemah? kamu tidak berani buat apa yang memerlukan keberanian pun! " sambil memandang dengan pandangan berlagak.



Budak lelaki : Nak tengok? Nah, ini buktinya. Nak saya buat live pun boleh.





Spiderman, Batman, Superman : Erkk... =.=

Budak lelaki : Kalau nak tahu, sayalah Shin Chan! Superhero yang paling berani. Ha ha ha ha!


No comments:

Post a Comment